نشاط و شادابی حلقه مفقوده در مدارس كشور است و علت آن را در برخی قوانین و رفتار مسوولان امر باید جستجو كرد كه سبب ایجاد استرس، ناامیدی و ددگی در میان دانش آموزان می شود و آنها را منزوی و گوشه گیر می كند كه برای بازگشت به روزهای شاد باید حاكمیت برخی رفتارها و قوانین در مدارس پایان یابد.
شاد زیستن برای دانش آموزان به همان اندازه مهم است كه تغدیه خوب، محبت كردن و حفاظت از آنها اهمیت دارد زیرا سلامت روحی، روانی، فیزیكی و جسمانی دانش آموزان را تامین می كند. یكی از وظایف مهم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی مدارس، تشویق دانش آموزان به مشاركت و تعاون در همه امور است كه مسوولان مدرسه می توانند با تدوین برنامه ریزی آموزشی مناسب به جلب مشاركت آنان در امور مختلف مدرسه اقدام كنند و این موضوع می تواند به احساس مفید بودن و دور شدن از انزوا و كسالت كمك كند و خود یكی از موارد شاد و با نشاط زیستن به شمار می رود. بنابراین والدین و مربیان و همه دست اندركاران آموزش و پرورش باید با همكاری و تعامل، تلاش خود را بكار گیرند تا مراكز آموزشی را به محیط هایی با نشاط و جذاب برای دانش آموزان تبدیل كنند تا پیشرفت تحصیلی آنها ارتقاء یابد. برای دستیابی به تحقق آرمان های مربوط به شاداب سازی مدارس جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، باید تحولات جدی در نگرش مدیران و مسوولان نظام آموزش و پرورش صورت گیرد و برنامه ریزی های آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی پیش رود.
دنیای صنعتی امروز و پیچیده شدن روابط، میزان ناكامی ها و فشارهای روانی در افراد جامعه روند رو به رشدی پیدا كرده است. افراد دیگر به ی نیازهای اولیه راضی نیستند و نیازهای جدیدی بر گستره نیازهای قبلی پا بر عرصه وجود گذاشته كه در این میان دانش آموزان از این قاعده مستثنی نبوده و نسبت به نسل های قبل تكالیف پیچیده تری بر عهده داشته و مم به رعایت برنامه ریزی های نوین آموزشی هستند كه همین مسایل سبب شده تا نشاط و شادی آنها در مدارس كمرنگ شود.
پرسش مهر رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی جدید از دانشآموزان: چه کنیم محیط مدرسه شاداب و دلپذیر باشد
دانش ,آموزان ,كه ,مدارس ,آموزشی ,برنامه ,دانش آموزان ,برنامه ریزی ,در مدارس ,نشاط و ,برای دانش
درباره این سایت