نشاط و امید در مدارس یکی از مباحثی است که از رئیس جمهوری تا وزرای مستعفی و حال حاضر وزارت آموزش وپرورش به آن تاکید داشته و دارند. با همه این تاکیدات دانش آموزان همیشه در گرما، سرما و بلاهای طبیعی به دنبال تعطیلی مدارس هستند. به عبارتی دیگر از مدارس فراری هستند. جامعه شناسان و کارشناسان آموزشی معتقدند مدارس ما نشاط ندارد و فضای خشک و بی رو ح مدارس موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان به اجبار به مدرسه بروند و همیشه به دنبال تعطیلی باشند. نبود شادی و نشاط در مدارس را هم مسئولان وزارت آموزش و پرورش کتمان نمی کنند. یکی از معاونت هایی که متولی نشاط آوری با برنامه ریزی فرهنگی و پرورشی در مدارس است، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است که سکانداری این معاونت در دستان علیرضا کاظمی» است او نیز از موانعی که بر سر راه نشاط و امید در مدارس است سخن می گوید. در همین باره با او به گفتگویی پرداخته ایم که در زیر می خوانید:
شما از موانع بر سر راه نشاط در مدارس سخن می گوید در این باره بیشتر توضیح می دهید؟
دو مسئله در بحث نشاط مدارس داریم. ابتدا باید به یک درک مشترکی از نشاط برسیم. نشاط در فضای مدارس یعنی چی؟ پس از اینکه به درک مشترک رسیدیم باید برنامه برای نشاط ارایه بدهیم.
برای اینکه دانش آموز تحرک، پویایی و انگیزه لازم را برای درس خواندن داشته باشد باید برنامه های مختلف اجرا شود.
موانعی برای نشاط و شادابی در مدارس داریم. یکسری ازموانع به درون مدرسه باز می گردد که می توان به کمبود فضای زمانی فعالیت نشاط آور اشاره کرد.
پرسش مهر رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی جدید از دانشآموزان: چه کنیم محیط مدرسه شاداب و دلپذیر باشد
مدارس ,نشاط ,وزارت ,آموزش ,دانش ,فضای ,در مدارس ,نشاط در ,است که ,وزارت آموزش ,نشاط و
درباره این سایت